عطر سیب

عطر سیب

عطر سیب

بایگانی

مقدمه

به نام خدای یکتا.سلام به همه نوجون و جوانان خوب و مومن اینجا سری برنامه راه اندازی کردیم راهکار خوب به رسیدن درگاه خدا باشد تا حدی بتوانیم با هوای هوس مبازره و مقابل نفس ها که انسان سمت به غرایز مختلف گناه می کشد دفاع کنیم وراههای کنترل چشم و راهکار خوب به رسیدن درگاه خدا باشد و راهکار خوب برای جلوگیری سمت گناه ایجاد کردیم و ان شاء الله یاریتان باشد لطفا این صفحه ذخیره کنید لازمته .من الله التوفیق

دراین برنامه طرح درس مطلب برای راه درست زندگی کردن از ایات قرآنی متناسب با سن و شرایط فکری و عاطفی نوجوانان آوردیم ; مطالب سه حیطه ارائه شده البته ترتیبی در این حیطه ها ندارد و علت آن هم از دست نرفتن جذابیت وبلاگ است.

1-     احساس : در بخش احساس سعی بر آن بوده که نوجوان احساس های امید به بخشش خدا و امید واری به آینده ,انس به دعا,محبت به خدا و اهل بیت ,تنفر از مال حرام و... را ایجاد کنیم.

2-     اندیشه : در بخش به مسائل نظیر جایگاه اراده خدا در میان قوانین طبیعی , معاد, آشنایی با مفاهیم هوس و هوای نفس ,معرفی نامه31 نعج البلاغه و مناجات امیر المومنین و...پرداخته ایم .

3-رفتار: در بخش رفتار تلاش نموده ایم نوجوان عزیز به سوی دوری از دوستان ناباب,حفظ حجاب ,توبه از و جبران گذشته ,راههای کنترل غرایز ,رفتار و بیان موبانه و... (به صورت غیر مستقیم و به گونه ای که لحن نصیحت نداشته ونوجوان رنجیده نکند) سوق دهیم .